În anul 2009, Uniunea Națională a tuturor Studenților din România, Ministerul Educației Naționale și Federația Națională Sindicală Alma Mater, actori cu experiență în domeniul educației, au pus bazele unui proiect dedicat promovării egalității de șanse și gen „Împreună pentru informarea, conștientizarea și promovarea egalității de șanse și gen”
Din poziția pe care o ocupau și cu misiunea pe care o aveau de îndeplinit, de a servi comunitatea, cei 3 actori nu puteau rămâne impasibili la segregarea ocupațională. Decizia acestei inițiative a reprezentat o reacție firească, generată de convergența de obiective dintre cele 3 instituții.
Dorința de a dezvolta inițiative antidiscriminatorii și de a promova egalitatea de șanse și gen a întâlnit cadrul necesar de sprijin financiar reprezentat de Programul Operațional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane. Astfel, în luna decembrie 2010 demara ceea ce avea să reprezinte o frumoasă colaborare între elevi și profesori, sub umbrela și îndrumarea Ministerului Educației Naționale.
Demersurile întreprinse în scopul implementării proiectului au condus la depășirea cu mult a indicatorilor asumați inițial. Din dorința de a ridica femininul la puterea masculinului, au fost realizate următoarele:
- Un sondaj național de opinie – pentru identificarea gradului de discriminare existent la nivelul societății;
- Studii și analize privind bunele practici din sfera egalității de șanse și gen;
- 10 discuții și dialoguri online întreprinse în sprijinul clarificării aspectelor privind egalitatea și discriminarea;
- Ghidul „Toți Egali” – pentru o bună înțelegere a principiului egalității și a importanței abordării integratoare, distribuit în cadrul instituțiilor publice ;
- Implementarea a 22 de sesiuni de informare, 30 de conferințe de informare, 45 de acțiuni de voluntariat ;
- Programe specifice de formare profesională (Formator , Comunicare în limba oficială, Manager de proiect, Expert achiziții, Manager vânzări, Manager de resurse umane) ,pentru creșterea și dezvoltarea aptitudinilor femeilor, furnizate gratuit. Beneficiarele cursurilor – 694 femei ;
- Programe de formare profesională gratuite pentru 50 de experți și operatori mass-media (Comunicare în limba oficială) ;
- Campanii de informare și de creștere a conștientizării și schimb de bune practici, inclusiv în instituții de educație, prin organizarea a 85 acțiuni de informare și 35 sesiuni de informare ;
- 100 de parteneriate cu autoritățile publice, centrale și locale precum și cu alți parteneri sociali ;
- Instrumente de comunicare online: 1 site informativ (www.te.ro), 1 rețea socială (www.comunitate.te.ro), 1 forum (www.te.ro/forum/), facebook (https://ro-ro.facebook.com/pages/tero/217578651590071) ;
- 15 personalități feminine implicate în campania media de promovare.
Rucsandra Hurezeanu – Director General companie de cosmetice; Cristina Bâtlan – Director Executiv companie în domeniul țesăturilor și accesoriilor; Alina Pantazi-Sturdza – Președinte companie de vânzări directe; Alexandra Gâtej – Președinte Consiliu de Administrație societate în domeniul transporturilor; Irina Cajal Marin – Subsecretar de Stat; Alice Năstase Buciuta – Director publicație; Gabriela Tudor – Director General Adjunct companie în domeniul formării profesionale; Monica Pop – Manager General de spital; Ecaterina Andronescu – Profesor; Sorana Georgia – Director general companie de retail; Irina Socol – Președinte și Director General companie din domeniul software; Antoaneta Curteanu – CEO companie de leasing; Graziela Elena Vâjială – Președinte Agenție Națională; Maia Morgenstern – Actriță; Ioana Filipescu – Director domeniu bancar.
- 15 spot-uri audio-video difuzate pe diverse canale media (TV, radio, mediul online).
„Ceea ce am dorit să realizăm prin intermediul acestui proiect a fost să investim în capacitatea fiecărei persoane din grupul țintă de a participa la o societate democratică. Acest exercițiu a reprezentat de fapt exploatarea potențialului tuturor celor implicați în acest demers.
Am încercat, prin mijloacele pe care le-am avut la îndemână, să ducem o luptă contra eforturilor necoordonate din procesul de combatere a discriminării și să ne concentrăm forțele pe implicarea cât mai multor persoane în cadrul acestui puzzle al egalității de șanse ce trebuie să-și găsească o finalitate fericită.
Pot afirma cu tărie, acum pe final de proiect, că ceea ce a început ca o revoltă la adresa discriminării s-a transformat într-o lecție învățată până și pentru noi. Ne-am demonstrat nouă, Consorțiului de proiect, că atât sub un management masculin cât și sub unul feminin, rezultatele contează, ele sunt cele ce vorbesc.
Mulțumirile noastre se îndreaptă către partenerii noștri, către fiecare persoană din grupul țintă (peste 3000), către toate instituțiile care ne-au primit cu brațele deschise și, nu în ultimul rând, către cele 15 doamne de succes ce au acceptat, din pură convingere, să se alăture campaniei noastre media.
Sperăm că viitorul va aduce o schimbare a mentalităților și că toate inițiativele de combatere a discriminării vor fi puse laolaltă în mod exhaustiv în speranța creării unei societăți imparțiale. Astfel, inovația adusă în domeniu va găsi resursele necesare împământenirii” a declarat Florentina Tache, Manager proiect.
Titlul proiectului: | Impreuna, pentru informarea, constientizarea si promovarea egalitatii de sanse si gen |
Domeniul Major de interventie: | Promovarea egalitatii de sanse pe piata muncii |
Durata proiectului: | Decembrie 2010 – noiembrie 2013 |
Contributia FSE: | 15.630.029,39 RON |
Bugetul total: | 18.034.065 RON |
Participanti: | 1000 |
Tara: | Romania |
Organizatia: | Uniunea Nationala a tuturor Studentilor din Romania |
Detalii de contact: | Website:www.unsr.ro |